Gratis Hoogtestage

Ga naar de Home-pagina van de website van Inbewegen

Gratis Hoogtestage

Adem jezelf naar een gratis hoogte stage!

Trainen op hoogte maakt snelle progressie van de conditie en uithoudingsvermogen mogelijk. Inbewegen geeft hier een gratis hoogte stage!

Op hoogte is het zuurstof gehalte in de lucht lager. De fenomeen noemen we ijle lucht. Het lichaam past zich daar moeiteloos op aan door een hogere productie van rode bloedcellen. Rode bloedcellen binden zuurstof vanuit de longen aan zich en transporteren daarmee de zuurstof naar o.a. de spieren, de organen , de hersenen etc. 

Met behulp van een paar eenvoudige ademhalingsoefeningen kun je dit fenomeen benutten.

Meer rode bloedcellen, Beter zuurstof transport!

Oefeningen

Door met minder lucht te trainen zet je het lichaam dus “aan” voor productie van rode bloedcellen. Vandaag geef ik een eenvoudige tip om dit principe te trainen. Je bereikt hiermee dezelfde effecten als op hoogte stage!

Oefening Hoogte stage:

  1.  Loop (wandel of rustig joggen) 10 minuten in met een normale ademhaling
  2. Vervolgens adem je normaal uit waarna je de adem pauzeert.
  3. Tel het aantal stappen (in hetzelfde looptempo) tot je in ademnood komt en hervat het normale adempatroon. Let op; Binnen drie adem teugen moet de adem weer normaal zijn
  4. Herhaal stap 2 na minimaal 1 minuut en probeer het aantal stappen te vergroten
  5. Doe dit 5 herhalingen en neem tussendoor steeds 1 minuut om weer helemaal op adem te komen.

Als je dit een aantal keer per week traint zul je merken dat je zuurstof behoefte afneemt doordat het lichaam meer zuurstof kan binden. Je verbeterd dus je zuurstof transport en koolzuur tolerantie. Het zelfde effect als wanneer je op hoogte traint dus. 

 

Meer trainen op hoogte?

Wil je veder trainen met de adem? Dat kan! Stuur me een bericht of meld je aan voor de lessen Mindful Walk, Fitrunning of Fitwalking.

 

Mindful walk…wat een verademing en warme deken om hier aan mee te doen. De achtbaan waar ik in gekomem ben door borstkanker wordt tijdens deze walk even afgeremd. Met fijne, eenvoudige oefeningen, technieken en inzichten, met humor en enthousiasme begeleid Karen de walk, die mij daardoor ruimte brengt om te voelen, los te laten en te mogen zijn in het hier en nu. Handvatten om toe te passen om de hectiek beperkt(er) te houden. De diversiteit van de deelnemers is een eye opener. Ieder komt met een eigen motivatie, die ook weer herkenbaar is en daardoor ook verbind. Dank je wel Karen.

Bertina

Bel mij terug









Bezig met versturen


Aanmeldformulier

Aanmeldformulier

Uw gegevens

Bezig met versturen

Inbewegen Breaking News

Stoppen

Geplaatst: 27 juni 2019 om 13:51

Ik hoor dit heel regelmatig van geblesseerde sporters.

Wielrenners die gaan lopen, zwemmers die een triatlon willen doen of gewoon de persoon die voor de zoveelste keer probeert hard te lopen maar weer geblesseerd raakt.

Lees eerst dit…..voordat je besluit om te stoppen.

>> Lees meer


Bereik je doel


Nieuws


Reviews


Over mij

Plaats uw reactie

Reacties








(Wordt niet gepubliceerd)








Bezig met versturen

Activiteiten

Geen bijdragen gevonden

Workshops

Geen bijdragen gevonden

Contactformulier

Contact

Bezig met versturen

Route

kaart is aan het laden – een ogenblik geduld aub…

Inbewegen
52.667200, 4.861390
Inbewegen06 – 40 05 81 84info@inbewegen.nlwww.inbewegen.nl

Website VvOCm
Website Kwaliteitsregister Paramedici
Website Sportoefentherapie

Adres per 1 mei is:
Tennispark Oostertocht ­• Van Veenweg 100 ­• 1701 HH Heerhugowaard
­T 06 – 40 05 81 84 • ­E info@inbewegen.nlI www.inbewegen.nl