Spierpijn Foamroller

Ga naar de Home-pagina van de website van Inbewegen

Spierpijn Foamroller

Beter presteren en goed herstellen!

Hoofdfoto Spierpijn Foamroller

 Spierpijn? Spierblessures? Slecht herstellen en steeds stijf?

Je kunt t wel schudden. Of Foam-Rollen natuurlijk!!!

 

Bij Inbewegen leer je actief de Foamroller gebruiken. Karen Bok is Sport-Oefentherapeut van Inbewegen en helpt jou naar blessurevrij sporten en gezond bewegen.

Spierpijn? Slecht herstellen of stijf?; Twee oorzaken.

Je hebt afvalstoffen van verbranding (o.a. melkzuur) opgehoopt en/of je hebt kleine beschadigingen tijdens het trainen opgelopen die nog niet hersteld zijn. Voor beide oorzaken geldt:

  1. Ontspannen
  2. Schudden
  3. Warmte
  4. Massage

 

  1. Ontspannen

Spierpijn en ook diverse andere kwalen verbeteren door ontspanning. Zelfs alleen maar je uitademing af en toe iets verlengen geeft een reflexmatige ontspanning wat herstel bevordert en verzuring voorkomt.

  1. Schudden

Door het schudden van spieren komt de doorbloeding op gang wat helpt om de stofwisseling te verbeteren. Dat betekent; afvalstoffen afvoeren, voeding/bloed aanvoeren!

Ook bevordert het schudden het loslaten van de spier en daarmee de ontspanning. Hierdoor daalt je PH waarde in het bloed en verzuur je dus minder. En dat is fijn!

  1. Warmte

De doorbloeding verbeterd door warmte. Neem een douche of een bad en je zult merken dat je spieren soepeler aanvoelen en dat bewegen makkelijker gaat. Dit kan na afloop maar ook vooraf.

  1. Massage

Een voorzichtige (zelf)massage kan helpen bij spierpijn. Inbewegen leert mensen een zelf massage bij voorkeur aan met de Foamroller. Een super handige en goedkope oplossing waarbij je jezelf prima in top conditie kunt houden.

Inbewegen leert je de foamroller te gebruiken.

 

Een Foamroller is een kunststof rol waarmee je de spieren leert kneden en rollen.  Door masseren komen verklevingen los en maak je de pezen soepeler. Dit bevordert de algehele spier conditie en voorkomt dus blessures! Ook herstel je sneller waardoor je weer eerder klaar bent voor de volgende training.

Meld je aan!

Meld je aan voor de workshop!

Wanneer: Maandag 25 februari as. van 19.30 tot 20.30 uur

Kosten: 35 euro, workshop inclusief Foamroller en oefenprogramma.

Locatie: Praktijk Inbewegen, Tennispark Oostertocht. Van Veenweg 100, 1701 HH Heerhugowaard

 

 

Naast een uur even heerlijk ontspannen en tot mezelf komen heeft de sportersyoga me bewuster gemaakt van mijn ademhaling, in ontspanning, maar ook tijdens het hardlopen. De lessen waren erg fijn en het lukte me zelfs aan het einde van de les helemaal nergens aan te denken

Bianca Ooteman

Bel mij terug









Bezig met versturen

Vol is Vol


Aanmeldformulier

Aanmeldformulier

Uw gegevens

Bezig met versturen

Inbewegen Breaking News

Bedankt

Geplaatst: 6 mei 2019 om 14:45

Wat zeg jij als je van de therapeut hoort dat je beter nog even niet mee moet doen met de wedstrijd? Vanaf volgende week pas weer rustig kunt opbouwen? Niet mag lopen maar fietsen dan weer wel? 

>> Lees meer


Bereik je doel


Over ons


Nieuws


Reviews

Plaats uw reactie

Reacties








(Wordt niet gepubliceerd)








Bezig met versturen

Activiteiten

06
jun
Aanvang 20:00 uur tot 21:30 uur
Fit Running

13
jun
Aanvang 20:00 uur tot 21:00 uur
Fit Running

20
jun
Aanvang 20:00 uur tot 21:00 uur
Fit Running

27
jun
Aanvang 20:00 uur tot 21:00 uur
Fit Running

11
jul
Aanvang 19:30 uur tot 21:30 uur
Luna Trail
Anders lopen, Meer Genieten

Workshops

04
jul
Aanvang 19:30 uur tot 21:30 uur
Maandelijkse workshop
Luna Trail Anders Lopen, Meer Genieten!

Contactformulier

Contact

Bezig met versturen

Route

kaart is aan het laden – een ogenblik geduld aub…

Inbewegen
52.667200, 4.861390
Inbewegen06 – 40 05 81 84info@inbewegen.nlwww.inbewegen.nl

Website VvOCm
Website Kwaliteitsregister Paramedici
Website Sportoefentherapie

Adres per 1 mei is:
Tennispark Oostertocht ­• Van Veenweg 100 ­• 1701 HH Heerhugowaard
­T 06 – 40 05 81 84 • ­E info@inbewegen.nlI www.inbewegen.nl