Stoppen

Ga naar de Home-pagina van de website van Inbewegen

Stoppen

Misschien moet ik er maar mee stoppen???

Hoofdfoto Stoppen

Ik hoor dit heel regelmatig van geblesseerde sporters.

Wielrenners die gaan lopen, zwemmers die een triatlon willen doen of gewoon de persoon die voor de zoveelste keer probeert hard te lopen maar weer geblesseerd raakt.

Lees eerst dit…..voordat je besluit om te stoppen.

Pijn. Meestal aan de onderbenen. Knie, kuit, scheen of voet. In het begin gaat het nog wel maar na een paar keer of een paar kilometer schiet het erin of ontstaat pijn die steeds erger wordt.

En dan komt dus die opmerking; Misschien moet ik er maar mee stoppen. Ik zal er wel niet voor gemaakt zijn.

Maar NEE! Misschien moet je even stoppen. Dat kan maar helemaal????Nee. Fout! Iedereen kan lopen.

Alhoewel…bijna iedereen. In de afgelopen jaren heb ik slechts met 1 persoon inderdaad geconcludeerd dat het niet verstandig was, dat hij er inderdaad niet voor gemaakt was en dat hij het beter bij mountainbiken kon houden. Zijn knieën hadden zo’n afwijkende stand dat lopen niet verantwoord was.

Maar verder; Iedereen kan lopen. Zelfs mensen met 1 been! Maar je moet je wel aan de regels houden……….

Ze hebben longen als een paard, het hart van een leeuw die sporters uit een andere tak van sport dan lopen. Ze worden niet moet van de luttele 5 kilometer rennen. Wat stelt t nou voor….

Nou, 5 tot 7 keer je lichaamsgewicht op 1 been, per stap. En in 5 kilometer zijn dat al snel 5000 stappen. Reken jij ff uit hoeveel kilo dat bij jou is?En die belasting heb je niet tijdens zwemmen of fietsen.

Je kunt die belasting best hebben, als je sterk genoeg wordt, een goede techniek hebt, lenig genoeg bent en traint volgens de FITT principes.

Tijdens een Sport-SCAN kan ik met jou helder krijgen waarom het steeds mis gaat. Wat ontbreekt om blessurevrij te sporten. Na de Sport-SCAN kun je dan aan de gang om jouw zwakke punten te verbeteren en op te bouwen.

Opbouwen kan in een persoonlijk BeweegPLAN of kom eens meetrainen in de Fitrunning. Vanaf september kan je middels een strippenkaart 5 lessen mee doen. We trainen op techniek, ademhaling, ontspanning en houding. En we maken een hoop lol! Kun je daarna blijven lopen en/of je eigen combinatie maken met zwemmen of fietsen.

Of je blijft gewoon meedoen en wordt lid. Dat mag ook. Zolang je er maar plezier in hebt, vanuit ontspanning traint en blessurevrij blijft!

Dusse….nog ff niet stoppen!

 

Heerlijk was de silent mindful night walk op 21 februari. Een echte aanrader.
Heeft mij even heerlijk leeggemaakt en bij mijzelf gebracht in de periode na het overlijden van mijn schoonmoeder.
Een volgende walk zou ik I weer mee doen. Echter de 5 daagse gaat niet lukken vanwege t werk. Die weet waar n keer in de avond

Mirjam verlaan

Bel mij terug









Bezig met versturen

Inbewegen Breaking News

Stoppen

Geplaatst: 27 juni 2019 om 13:51

Ik hoor dit heel regelmatig van geblesseerde sporters.

Wielrenners die gaan lopen, zwemmers die een triatlon willen doen of gewoon de persoon die voor de zoveelste keer probeert hard te lopen maar weer geblesseerd raakt.

Lees eerst dit…..voordat je besluit om te stoppen.

>> Lees meer


Bereik je doel


Nieuws


Reviews


Over mij

Plaats uw reactie

Reacties








(Wordt niet gepubliceerd)








Bezig met versturen

Activiteiten

Geen bijdragen gevonden

Workshops

Geen bijdragen gevonden

Contactformulier

Contact

Bezig met versturen

Route

kaart is aan het laden – een ogenblik geduld aub…

Inbewegen
52.667200, 4.861390
Inbewegen06 – 40 05 81 84info@inbewegen.nlwww.inbewegen.nl

Website VvOCm
Website Kwaliteitsregister Paramedici
Website Sportoefentherapie

Adres per 1 mei is:
Tennispark Oostertocht ­• Van Veenweg 100 ­• 1701 HH Heerhugowaard
­T 06 – 40 05 81 84 • ­E info@inbewegen.nlI www.inbewegen.nl