Luisteren en Verstaan


Hamburger menu

Bezoek mijn Facebook-pagina
Bezoek mijn LinkedIn-pagina
Bezoek mijn Instagram-pagina

Luisteren en Verstaan

Hoofdfoto Luisteren en Verstaan

Zo versta je wat je lijf je vertelt!

Pijntjes. Kwaaltjes. Wat betekenen ze? Wanneer moet je doorgaan en wanneer moet je stoppen?

Dagelijks kom ik de worsteling bij heel veel verschillende mensen tegen en ook zelf heb ik wel eens moeite om de signalen van het lijf juist te interpreteren.

Met het invullen van de Herstel Curve maak je het voor jezelf een heel stuk overzichtelijker en kun je je lijf beter verstaan!

De Herstel Curve maak je zo:

  • Geef pijn een cijfer, en noteer dat. Monitor of pijn toeneemt of afneemt.
  • Noteer je belasting in tijd, kilometers of gewicht. Hoelang sport je, hoe ver of hoe zwaar.
  • Maak na 7 dagen een grafiek van beide lijnen. Monitor het bij voorkeur langer, tot 21 dagen

Voorbeeld:

Als de afstand tussen de twee lijnen groter wordt, waarbij de belasting boven de pijn uitkomt ga je goed, als de afstand tussen de twee lijnen kleiner wordt is het minder goed.

Tip 1) Indien de pijn toeneemt stoppen met belasten, rust nemen voor 48 uur

Tip 2) Indien de pijn gelijk blijft bij toenemende belasting ben je eigenlijk aan het beter worden. Belasting niet te snel opbouwen maar rustig door bouwen. Blijf monitoren of de pijn niet stiekem toeneemt.

Tip 3) Indien de pijn afneemt, ben je op de goede weg en zou ik vooral zo doorgaan.

Zo kun je de belasting en belastbaarheid in balans houden en structureel een opbouw maken zodat je meer energie hebt, je fitter voelt en lekker in je vel komt. Kortom: dat je kunt doen wat jij wilt binnen de grenzen van wat je kunt.

Wil je hier meer over leren dan heb ik goed nieuws voor je; Ik heb twee programma’s ontwikkeld om beter te leren luisteren naar je lijf; De Prestatie Balans en de FiTT-Monitor.

Beter zonder Blessures!

Meld je aan en ontvang beide modules. De module Prestatie Balans is een uitgebreide uitleg over blessurevrij opbouwen en daagt je via werkbladen actief uit om jouw doelen helder te formuleren. Jij ontdekt of jouw doel passend en haalbaar is.

De FiTT monitor volg je eerst online waarna je gedurende 3 weken lang de Monitor invult. Daarna ontvang je passende en persoonlijke feedback en tips om blessurevrij te blijven. 

Meld je aan!

Beide modules kun je op je eigen tijd en plaats volgen. Aanmelden kan via onderstaande button. Je ontvangt een betaalverzoek binnen 24 uur waarna je direct de modules kunt starten.

Voor slechts 49,95 euro krijg jij grip op jouw prestaties!

Aanmeldformulier

Aanmeldformulier

Uw gegevens

Bezig met versturen

Blessurepreventie en Groeien

Groei fases
Blessures in de groei zijn lastig en grillig. Dan weer wel en dan weer niet aanwezig. Dit komt omdat groeien geen lineair proces is. Het gaat schoksgewijs in fases. Per jaar groeit een . . . kind gemiddeld 4 tot 5 centimeter met uitzondering van de baby-, peuter-, kleuter- en groeispurt fase. In dit artikel richt ik mij op de groeispurt of de versnelde groeifase welke samenvalt met de pubertijd. De leeftijd waarop jongens in de versnelde groeifase komen is +/- 14 jaar en meisjes +/- 12 jaar. … Lees meer
 

Verder in het nieuws

Blessurepreventie en Groeien

Online Afspraak maken

Corona

FiTT Monitor Nieuws

Nieuw Sporters-Yoga online

Route

kaart is aan het laden – een ogenblik geduld aub…

Inbewegen Van Veenweg: 52.667170, 4.861364

Kwaliteitsregister Paramedici
Sportoefentherapie
VvOCm

Inbewegen

Tennispark Oostertocht
Van Veenweg 100
1701 HH Heerhugowaard

­

T 06 – 40 05 81 84
E info@inbewegen.nl
I www.inbewegen.nl

KvK 56623836
BTW-id NL002120970B70

IBAN NL56 RABO 0175 469 040
BIC RABONL2U

Lid nr. V vocm 400435
AGB Zorgverlener 07000169
AGB code praktijk 07087383