Sport App Stress


Hamburger menu

Bezoek mijn Facebook-pagina
Bezoek mijn LinkedIn-pagina
Bezoek mijn Instagram-pagina

Sport App Stress

Hoofdfoto Sport App Stress

Sport-App stress

Herken jij de Stress van Jouw Sport App? Ik wel! Want als jij over je grens gaat, net dat kommetje wil halen of koste wat kost je schema moet volgen dan zitten we samen met de gebakken peren. Het wordt tijd om de sport app te gebruiken waar die voor bedoeld is! Ik ging op onderzoek; Wat doet een App met jou?

Ze zijn er in vele soorten en maten. Sport Apps. Veelal gratis, vaak op hardlopen gericht maar zeker ook op fietsen. Die App interesseert me nauwelijks. Maar wel; Waarom gebruik je zo’n app?

Op een Symposium op de Hogeschool van Amsterdam leerde ik dat App gebruikers vooral geïnteresseerd zijn in trainingsschema’s, trainingstips om het sporten vol te houden. Hoe hard ze lopen, welke progressie ze maken en het terug kijken van de route. Tot mijn verassing zijn de meeste App gebruikers vrouwen die beginnen met lopen/sporten .

Ik gebruik een App op de telefoon, omdat dat lekker veilig is als ik onderweg wil bellen…. Anja

HELP!!!

Same Same But Different. Waar blijft de Blessure Preventie?

De Apps sturen weinig aan op loop stijl en techniek, en als ze dat wel doen blijft het bij algemene tips. Oké, je vult wat gegevens in over je leeftijd, je gewicht en misschien je hartslag. Maar je App-je weet niet dat je net een ziek kind hebt, stress op je werk of een verkoudheid. Weet niet dat je bij elke stap in je heup weg zakt, met opgetrokken schouders loopt of dat je adem stokt bij lopen.

Op mijn schema staat 12 km. Dat wil ik dan wel halen…..Rene

Stress!

Mensen blijken een Sport-Burnout te kunnen ontwikkelen door te veel te focussen op de prestaties.

Van zichzelf en van anderen. Maar….op social media worden toch vooral de succes verhalen gedeeld en niet echt de trainingen die prut gingen…..Gaat het er niet om of jij kan genieten? Of je kunt ontspannen? Of jij je eigen doelen haalt? Of jij fit bent? Minder Moe? Afvalt? Etc…….

Dus; Time for a change!

Tip 1: Gebruik de App als leidraad. Maar blijf toch vooral in contact met jezelf. Voel waartoe je lichaam in staat is. Daag jezelf uit als het kan, neem wat gas terug als je dat nodig hebt.

Tip 2: Train op je techniek en zeker bij blessures ga dan niet op eigen houtje aan de gang.

Tip 3: Blijf ontspannen, pas dan komen resultaten! Focus op je taak. Dan komen de resultaten vanzelf. Je doet wat bij het lichaam past.

Sport om het sporten!

Als je sport om te sporten win je altijd! En als je dat wil leren zit ben je bij Inbewegen op de goede plek! 

Ik ben benieuwd hoe jij je sport app gebruikt en welke. Laat je het me weten?

Tape Week

Ontdek vrijblijvend wat jij weer kunt doen met Easy-Tape! Maak kennis met de gekleurde plakkers en beweeg makkelijker en met minder pijn!

… Lees meer
 

Verder in het nieuws

Tape Week

Inbewegen blijft Open!

Stoppen met denken

Sport App Stress

Blessurepreventie en Groeien

Route

kaart is aan het laden – een ogenblik geduld aub…

Inbewegen Van Veenweg: 52.667170, 4.861364

Kwaliteitsregister Paramedici
Sportoefentherapie
VvOCm

Inbewegen

Tennispark Oostertocht
Van Veenweg 100
1701 HH Heerhugowaard

­

T 06 – 40 05 81 84
E info@inbewegen.nl
I www.inbewegen.nl

KvK 56623836
BTW-id NL002120970B70

IBAN NL56 RABO 0175 469 040
BIC RABONL2U

Lid nr. V vocm 400435
AGB Zorgverlener 07000169
AGB code praktijk 07087383